Concurs pentru funcţia de Manager al Spitalului Orăşenesc Sântana

Publicat 29 Septembrie 2010

CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE al Spitalului Orăşenesc Sântana organizează CONCURS pentru ocuparea funcţiei de manager persoană fizică.

Concursul constă în proba scrisă şi susţinerea unui proiect de management şi se va desfăşura la sediul spitalului din Sântana, str.Muncii nr.53 la data de 29.10.2010 începănd cu ora 10,00.
  • Candidaţii trebuie să îndeplinescă, cumulativ, următoarele condiţii:
a) sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată cu diplomă de licentă sau echivalentă;
b)  sunt absolvenţi ai unor cursuri de perfecţionare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sănătăţii şi stabilite prin Ordin al Ministrului Sănătăţii si sunt absolvenţi ai unui masterat sau doctorat în management sanitar, economic sau administrativ organizat într-o instituţie de învaţământ superior acreditată, potrivit legii;
c) au cel putin 3 ani vechime neântreruptă în posturi de conducere în sistemul sanitar prevăzute cu studii universitare de lunga durată, conform legii;
d) nu sunt condamnaţi penal sau în curs de urmarire penală;
e) sunt apţi din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic) ;
f) nu au vârsta de pensionare, conform legii.
 
Dosarele de înscriere se depun la secretariatul comisiei de concurs, cu sediul în cadrul Spitalului Orăşenesc Santana- Secretariat, până la data de 22.10.2010, ora 1200. Persoana de contact d-na ec. Crisan Tatiana.
După finalizarea înscrierilor, comisia de concurs studiază dosarele depuse şi stabileşte pentru fiecare rezultatul prin înscrierea menţiunii « Admis » sau « Respins ».
Rezultatul studierii dosarelor de înscriere se afişează în data de 25.10.2010,ora 1200 la sediul Spitalului Orăşenesc Santana, pe panoul din incinta.
Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul studierii dosarelor în termen de 24 de ore de la data afişării acestuia repsectiv până la data de 26.10.2010,ora 1200. Contestaţia se soluţionează în 48 de ore de la data depunerii, de către comisia de soluţionare a contestaţiilor. Rezultatul soluţionării contestaţiilor se afişează la sediul Spitalului Orăşenesc Santana până la data de 28.10.2010, ora 1200, pe panoul din incintă.
Concursul este continuat de către candidaţii al căror dosar a fost declarat admis .
Dosarul de inscriere trebuie sa contina urmatoarele documente:
a) cerere de inscriere;
b) copia a actului de identitate;
c) copia legalizată a diplomei de licentă;
d) copia legalizată a certificatului de absolvire a cursului de perfecţionare în management sau management sanitar, agreat de Ministerul Sănătăţii si stabilit prin Ordin al Ministrului Sănătăţii si a unui masterat ori doctorat în managemet sanitar, economic, administrativ organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditata, potrivit legii;
e) curriculum vitae;
f) copii ale diplomelor de studii şi alte acte ce atestă efectuarea unor specializari, competenţe/atestate în domeniul managementului;
g) adeverinţă care atestă vechimea în posturi de conducere în sistemul sanitar, cu studii universitare de lunga durată sau copie de pe carnetul de munca, certificata ”în conformitate cu originalul” de către conducerea unităţii;
h) cazierul judiciar;
i) adeverintă din care  rezultă că este apt medical;
j) declaraţie pe propria răspundere privind colaborarea cu Securitatea înainte de anul 1989;
k) declaraţie pe propria răspundere că nu este urmărit penal şi nu are cunoştinţă ca a fost începută urmărirea penală asupra sa ;
l) copie legalizată a actelor (certificate de casatorie, etc.) prin care si-a schimbat numele, daca este cazul;
m) proiectul de management realizat de candidat;
n) taxa de participare în cuantum de 100 lei, se poate achita în numerar la caseria Spitalului Orăşenesc Santana.


Bibliografia pentru concursul organizat în vederea ocupării funcţiei de manager din cadrul Spitalului Orăşenesc Santana:

A. Din domeniul legislaţiei
1. Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificarile si completările ulterioare;
2. Legea finanţelor publice nr. 500/2002, cu modificările si completările ulterioare;
3. Legea contabilitătii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile şi completările ulterioare;
4. Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca şi boli profesionale, cu modificările şi completările ulterioare;
5. Legea nr. 53/2003- Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare;
6. Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor  de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările si completările ulterioare; Hotărârea Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din O.U.G. nr 34/2006 cu modificările şi completările ulterioare;
7. Legea nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fondurile publice şi Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 1/2010 privind unele masuri de reâncadrare în funcţii a unor categorii de personal din sectorul bugetar şi stabilirea salariilor acestora, precum şi alte măsuri în domeniul bugetar; 
8. Hotărârea Guvernului nr.497/2010 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursului şi a examenului pentru ocuparea posturilor vacante şi temporar vacante, precum şi stabilirea criteriilor de evaluare a performanţelor profesionale individuale la promovare prin examen a personalului contractual din sistemul sanitar;
9. Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 467/2010 pentru aprobarea criteriilor privind angajarea şi promovarea în funcţii, grade şi trepte profesionale în unităţile sanitare publice din sectorul sanitar;
10. Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar – preventiv, republicată, cu  modificările şi completările ulterioare;
11. Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 1043/2010 privind elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli a spitalului public;
12. Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 1792/2002 pentru aprobarea normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
13. Ordin al Ministrului Sănătăţii Publice şi al presedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr.265/408/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului - cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sanătate pe anul 2010;

B. Din domeniul managementului
1. Niculescu O. , Verboncu I.- Fundamentele Managementului organizational, Editura Tribuna Economica, 2001:
- CAPITOLUL 3- Strategia organizaţiei;
- CAPITOLUL 4- Sistemul managerial al organizaţiei;
- CAPITOLUL 5- Managementul resurselor umane şi motivarea.
2. Popa I- Managementul general, Editura ASE, 2005:
- CAPITOLUL 1- Fundamentele teoretice ale managementului organizaţiei;
- CAPITOLUL 5- Reproiectarea sistemului de management;
- CAPITOLUL 6- Cultura organizaţională şi leadership-ul
3. Scoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar – Managementul Spitalului, Editura Public H Press, 2006.

C.Temele-cadru pentru proiectul de management în vederea ocupării funcţiei de manager din cadrul Spitalului Orăşenesc Săntana

1.Îmbunătaţirea structurii şi organizării spitalului
a) Analiza circuitelor funcţionale;
b) Analiza structurii pe secţii (clinice, paraclinice, administrative etc);
c) Evalurea relaţiei dintre structurile spitalului şi serviciile furnizate;
d) Dezvoltarea platoului tehnic pentru intervenţii diagnostice şi terapeutice ;
e) Propuneri de îmbunătaţire a structurii  şi organizării spitalului.

2. Schimbarea profilului unui spital cu performanţe nesatisfăcătoare
a) Dezvoltarea unor servicii alternative sau complementare în cadrul spitalului (urgenţa, spitalizare de zi, recuperare, reabilitare etc);
b) Transformarea într-un centru multifuncţional de tip ambulatoriu;
c) Transformarea într-un centru medico-social;
d) Privatizarea unor secţii din cadrul spitalului.

3. Imbunătăţirea managementului resurselor umane
a) Evaluarea încadrarii cu personal pe categorii;
b) Evaluarea relaţiei dintre structura spitalului şi încadrarea cu personal;
c) Evaluarea relaţiei dintre serviciile furnizate şi încadrarea cu personal;
d) Metode de creştere a performanţei personalului;
e) Stimularea satisfacţiei profesionale a personalului medical.
 
4. Evaluarea serviciilor de sănătate furnizate de spital
a) Analiza activităţii clinice a spitalului, pe tipuri de servicii furnizate;
b) Analiza fluxurilor de date clinice, pe tipuri de servicii furnizate (codificare, colectare, transmitere, validare);
c) Imbunătăţirea capacităţii de răspuns a spitalului la nevoile bolnavilor;
d) Propuneri de îmbunătăţire a performanţei spitalului pe baza analizei analizei activităţii clinice.
 
5. Analiza situaţiei economice-financiare a spitalului
a) Analiza veniturilor spitalului, pe tipuri de servicii;
b) Analiza cheltuielilor spitalului (pe tipuri, sectii etc)
c) Alternative de contractare a serviciilor în sistemul asigurărilor sociale de sănătate;
d) Propuneri de îmbunătăţire a finanţării spitalului din surse publice şi private.
 
6. Evaluarea spitalului din punct de vedere al calităţii
a) Calitatea serviciilor;
b)Calitatea datelor raportate;
c) Calitatea personalului;
d) Satisfacţia pacientilor.
 
7. Strategia managementului în domeniul achiziţiilor
a) Stabilirea necesarului de materiale (medicamente, materiale sanitare, alte materiale);
b) Modalităţi de achiziţie;
c) Evaluarea stocurilor;
d) Indicatori de eficientă ai utilizării stocurilor.
 
8. Strategia managementului în activitatea de investiţii
a) In echipamente;
b) Modernizarea de secţii;
c) Extinderi;
d) Reparaţii capitale.
 
9. Fundamentarea bugetului de venituri şi cheltuieli  în vederea eficientizării activităţii spitalului
a) Fundamentarea activităţilor;
b) Determinarea cheltuielilor pe secţii şi tipuri de cheltuieli;
c) Indicatori de eficienţă determinaţi pe baza veniturilor şi cheltuielilor spitalului.
 
Candidatii aleg una dintre temele de mai sus şi dezvoltă un proiect de management care vizează spitalul  (maxim 8-10 pagini, fonturi de 14 in Times New Roman).
  • Structura proiectului de management:

A. Descrierea situaţiei actuale a spitalului:
1. Caracteristici relevante ale populaţiei deservite;
2. Structura unităţii;
3. Resurse umane;
4. Activitatea spitalului;
5. Situatia dotării;
6. Situaţia financiară.

B. Analiza de situaţie:
1. Principalele probleme ale unităţii;
2. Analiza SWOT a spitalului: puncte forte, puncte slabe, oportunitaţi şi ameninţări.
 
C. Identificarea problemelor critice.
D. Selecţionarea unei probleme prioritare cu motivarea alegerii facute.
E. Dezvoltarea planului de management pentru problema prioritară identificată:
1. Scop;
2. Obiective;
3. Activitaţi:
a) definire;
b) incadrare în timp –grafic Gantt;
c) resurse necesare- umane, materiale, financiare;
d) responsabilitaţi;
4. Rezultate aşteptate;
5. Monitorizare;
6. Evaluare.
  • Grila de punctare a proiectului de management
Forma de prezentare a proiectului 1p:
- 0,5 p pentru respectarea indicaţiilor fonturi de 14 la un rând;
- 0,5 p pentru respectarea numărului de pagini 8- 10 pagini;
A. Descrierea situaţiei actuale a spitalului: 2 p
B. Analiza SWOT a spitalului: puncte forte, puncte slabe, oportunităţi şi ameninţări: 1,5 p
C. Identificarea problemelor critice: 0,5 p
D. Selecţionarea unei probleme prioritare cu motivarea alegerii făcute: 0,5 p
E. Dezvoltarea planului de management pentru problema prioritară identificată:
-scop 0,5 p
-obiective 0,5 p
-activităţi:
a) definire 0,5 p
b) încadrare în timp –grafic Gantt 0,75 p
c) resurse necesare- umane, materiale, financiare 0,75 p
d) responsabilităţi 0,5 p
-rezultate asteptate 0,5 p
-monitorizare 0,25 p
-evaluare 0,25 p
Relaţii se pot obţine de la compartimentul R.U.N.O.S. , sau la telefon : 0257/462092 , de luni până vineri între orele 8,00-14,00.
CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE AL SPITALULUI ORĂŞENESC SANTANA